tisdag 2 januari 2018

Älskade papperstidning!

Det här med tidningsläsande har fått helt nya dimensioner sedan jag blev pensionär. Och under pensionsåren har det också utvecklats.
Utvecklats till en morgonritual som tar tid och ger njutning.
Mycket har jag tagit till mej på förhand - tom hela artiklar har jag redan läst på nätet (där jag också läser mycket mer nyhetsmaterial än tidigare). Men det finns ändå sånt som är värt att suga på i papperstidningen. Ledare, kolumner, storartiklar och mycket mer. Naturligtvis nyheter också.
Kanske är det så att det har varit speciellt mycket nu under helgdagarna.
Jag har förstås tillgång till e-tidningen och en bra platta att använda för tidningsläsning men det är inte detsamma. Inget går upp mot prasslet av tidningen - läst i sängen. Sen tror jag också att jag med en digitaltidning inte skulle ta läsandet till en rutin. Skulle läsa på natten då jag vaknar, skulle läsa snuttar under dagen när jag tycker att det blir nån lucka. Fel, fel fel.
Så när andra tallar om hur lång ledighet man får på grund av hur helgdagarna ligger räknar jag istället hur många dagar utan Vasablad det blir.
Och nog skulle det sitta med sjudagarstidning!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar